lördag 30 maj 2020

Besök och nytt träd




Hade trevligt besök av en gammal
 studiekompis idag , som jag inte träffar så ofta
eftersom vi bor så långt ifrån varann.
Samtidigt gjorde vi också ett besök till 
den stora trädgårdshandeln här.
Hon hittade en hel del att köpa
och förstås kom jag inte heller tomhänt hem...
Ett fint "Ginko biloba" träd som 
stått på önskelistan kunde jag inte motstå.


Gillar den vackra bladformen
som är karakteristisk just för
 Ginkon. Den gillar värme och
klarar torka bra, så den får bo
i växthuset. 


Växthuset fick dessutom nya
skuggardiner i taket i kväll.
Det var alldeles nödvändigt för
den varmaste tiden på dan finns 
inga träd som skuggar,
 endast på morgonen och kvällen.


Första blomman på clematisen 
har nu också slagit ut,
och den var vit! 

Skön kväll!

3 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Din Ginko är så söt. Tidigt med klematisblomma, så fin. Här är det bara alpklematisarna som är tidiga. Vädret är varmt och skönt.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  2. Ihana hento kukka ja niin kaunis. Mukavaa alkanutta kesää sinulle.

    SvaraRadera
  3. Ja Ginko är en liten sötnos! Lite svåra tycker jag, eller så kan jag inte...
    Alltid lika kul att kika in till dig på bloggen :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera