måndag 21 augusti 2017

Det doftar höst



 
                               (I samarbete med HUISKULA)

Det är höst i luften vare sig man vill det
eller inte. Mornarna är kyliga och fuktiga,
  och doften är en annan.
 Vart försvann den här sommaren?
Om man nu kan kalla den sommar...


Det är dags att städa bort de första sommarblommorna
som gjort sitt och börjat se rätt risiga ut.
 Byta ut dem till lite fräscha höstkrukor.
Planteringsbordet står först i tur.


Det fick bli krukor med den robusta
och kompakta" Hebe" blomman i.
De blommar länge och är
väldigt lättskötta.


De långa blomspirorna är
vackra både i knopp och som utslagna.

5 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Ja, hösten kommer oavsett om vi vill eller inte. Börjar med minipenséer i mina krukor och dem har jag fått byta ut redan. de blir lite rangliga. Vet inte om jag sett Hebe förr, den är fin. Tycker det är mest ljung och astrar på hösten här. Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Men vad kul :D Din blogg tror jag inte jag hittat förut!? Eller?

    Jag tycker det är roligt att hitta nya bloggar att inspireras av. För just det tycker jag är viktigast. Stora bilder och bildägarnas tankar och det tycker jag är svårt att få på Insta.
    Jag är lite periodare när det gäller bloggen och bloggar mer trädgård under säsongen som jag inte är ute i den!

    Må gott!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Nu har jag kikat runt lite här på din blogg och jag gillade verkligen vad jag såg! Så kul med en "ny" blogg att följa.
    Mina sommarblommar har också gjort sitt och är slängda. Jag tror inte jag sett den sortens Hebe som du har med helgröna blad utan bara spräckliga. Snyggt!
    Må så gott!
    Pia

    SvaraRadera
  4. Hej Malin!

    Jag hoppas verkligen vi har lite sommar kvar, visst är det kyliga mornar och dagg i gräset men lagom dagstemperaturer är det fortfarande. Jag tycker inte om den extrema värmen så nu är det riktigt skönt.

    Hebe är vacker!

    Hälsningar

    /Gunilla

    SvaraRadera
  5. Ja tack för Hebe, där finns det många fina sorter att förgylla sensommaren med.
    //Helene

    SvaraRadera