lördag 17 februari 2018

Fönstret på plats




Ah.... så var det nya fönstret i växthuset
äntligen insatt och klart. 
I snart två månader har en 
dyster grön presenning täckt gaveln 
och det har varit så mörkt och trist där .
Som jag väntat på att få bort den. 


Nu är ljuset åter nåt helt annat där inne.
Idag när solen tittade fram en stund 
hann det genast börja smälta på rutorna
och värma upp lite.
Det kändes till och med varmt och skönt 
 fast termometern visade bara +3 grader,
istället för på utsidan,
  där det var -7 och riktigt råkallt.


Väntar på en tillräckligt varm dag
med sol så jag kan börja dammsuga upp
allt glassplitter som ännu finns kvar på golvet.
Kommer att sakna att inte
  riktigt våga gå barfota  på utsidan
 och insidan där i sommar.
Men det får man ta,
huvudsaken det är fixat och
jag kan smita in dit och börja dona igen.

.

3 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Har tankar om ett nytt växthus, vill gärna ha glas. Hur hållbara är glasfönstren? Går de ofta sönder?
    Ha en fin söndag /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nog tycker jag de är rätt så hållbara ändå. Mitt växthus hat jag haft i drygt 6 år och det här var första gången en ruta gick sönder. Så jag hoppas det räcker många år tills, eller ifall om att det händer igen.

      Radera
  2. Hej Malin!

    Säkert skönt att få det fixat nu när behovet är som störst av ett ljust och varmt växthus.

    Ja, se upp med glassplittret, det kan bli pyttesmå skärvor av fönsterglas vilket inte är så roligt att få in i vare sig fötter eller fingrar.

    SvaraRadera