tisdag 31 maj 2016

Underbart är kort




Värmeböljan gör att allt  exploderar  i blom.
Nackdelen blir att allt är över på några dagar.
Som sagt , underbart är kort.


Passar på och njuter av prydnadsapeln"Makamik"s
 ljuvliga  blommor och doft.
Det går utmärkt  att plantera en "unge"
 eller rotskott från en Makamik.


Fick den här för snart 10 år sen från
föräldrarnas trädgård där  moderträdet står.
Apeln har växt till sig ordentligt de senaste åren
och ger snart bra vandrande  skugga åt växthuset.

2 kommentarer:

  1. Vilket vackert träd, doften känner jag inte, men antar att den är god.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen en underbar tid men det går för fort. det är tur att jag är hemma på kolonin så jag får njuta av allt vackert. Både träd och blommor rusar förbi med en väldig fart. Ibland är jag glad över att jag har kameran och kan fota så mycket jag vill och ha kvar inte bara på näthinnan.
    Ha det så gott i värmen
    Kram Meta

    SvaraRadera