lördag 27 juli 2019

Störst är inte alltid bäst och vackrast



I år är det inte den fransiga , den dubbla,
eller den stora pampiga pionvallmon 
som kammar hem segern
i skönhetstävlingen .


Nej, i år är det den späda 
och skira kornvallmon" Pandora" 
som fångat all min uppmärksamhet,
och blir en klar etta.


Med sina otaliga färgkombinationer
har det varit intressant 
att varje dag se vilka
 nya varianter som slagit ut.


Från en skruttig " silkespappersboll"
till en liten skönhet.


Man kan inte sluta beundra
och förundras över 
vad naturen kan!



4 kommentarer:

  1. Men åhhh vilken ljuvlig vallmo - kanske kan vi byta fröer. Jag har en dubbel rosa variant.
    När det gäller nässelvatten brukar jag aldrig låt mitt stå så där länge som 10-12 dagar. Efter 5-6 dagar (ibland färre) brukar jag ta av det och blanda med vanligt vatten i vattenkannan, sedan fyller jag på med mer vatten i nässelvattnet. Då blir det inte så starkt.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst kan vi byta fröer! Och tack för tipset om nässelvattnet!

      Radera
  2. Hej Malin!
    Det var en riktig skönhet, vacker färg.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera