torsdag 6 juni 2019

Myggrikt värre ikväll




Vilken värmebölja vi plötsligt fick.
25 grader långt in på kvällen,
det är man sannerligen inte bortskämd med
under junikvällarna här.


Om det inte vore för de arma
myggorna, skulle man kunna vara ute
i trädgården hur länge som helst nu.
Vi har skonats de senaste två somrarna rätt
bra, men i år tycks det bli en riktig myggsommar.


Usch, jag är alldeles full med myggbett
efter rundan med kameran ikväll.
Men jag måste bara fota de
 vinröda tulpanerna som jag inte ens minns
att jag  planterat , och som  blommat
 hur länge som helst nu,
och gett färg åt rabatten.

2 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Vi har haft några riktigt varma dagar, och ljuvliga kvällar. Dina tulpaner blommar fint, jag skall ta upp mina idag, och ge plats åt alla dahlior. Får börja plocka ihop allt vi flyttat undan för målarna.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina tulpaner. Hoppas myggplågan avtar. Riktigt varmt här i går också.
    Ha det fint
    Helene

    SvaraRadera