söndag 2 juni 2019

Ljuva juni och försommargrönska



Så är vi in i junimånad då,
när försommargrönskan är som allra vackrast.  
Den underbara gröna färgen 
som nu är så intensiv och färgstark.

Det mesta här börjar äntligen vara utplanterat
 på sina slutliga platser.
 Så nu är det  bara vanligt "underhåll"
 som vattning och ogräsrensning
som gäller framöver, skönt!
Jag vill hinna njuta nu!


Det blev rätt många tomatplantor
 sådda i år. Så många att alla inte
 fick plats i växthuset.
Snickrade ihop en ställning utanför,
där ampeltomaten "Red Profusion"
istället ska få hänga i sommar .


 Sorten ska vara rätt tålig
så jag hoppas den ska klara sig bra.
Var rätt ivrig och sådde dem tidigt,
så de är redan fulla med kartar nu .
Låt värmen komma nu bara!

1 kommentar:

  1. Hej Malin!
    Sådde också alldeles för många tomater, en del har hamnat ute, och några skall flytta till sonens nybyggda växthus, dottern har redan fått sina, men jag misstänker att jag kommer få andra sorter, av dem. Vi brukar ta med överskottet till växtmarknad, men i år kunde vi inte vara med. Jag tror dina klarar sig bra, i den fina ställningen.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera