fredag 17 maj 2019

Skön,grön ledig dag




Vilken energiboost att förlänga helgen
med en extra ledig dag.
Det borde man göra oftare...
Att den dessutom råkade vara både
 varm och solig gjorde dagen extra njutbar.
 Som morgonmänniska
gillar jag allra mest att gå ut i trädgården tidigt,
just när solen börjar kika fram bakom träden.


I vår känns det som allting blommar
mycke senare, eller är man bara otålig?..
Kungsängsliljorna slår iaf ut som bäst,
 och i år märkte jag att de hel vita
har blivit flera.


Prydnadsklövern har klarat vintern bra
nerstoppad i marken, så nu är det bara 
att plantera den i kruka igen. 
Tror t o m den räcker att dela till
flera plantor .


Så mycket sommarblommor
 har jag inte satt ut ännu
pga de kalla nätterna, men några
småkrukor och amplar är nu på gång.
Hittade tjusig rosa dubbel million bells
med mörk mitt som fick följa med hem.

Skön helg!



2 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Hos oss är det precis tvärtom, känns som att allt är tidigare. Mina kungsängsliljor har inte visat sig i år. Klövern övervintrade jag i växthuset, och det gick bra. De är riktigt fina, så jag har skaffat några till.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Nätterna är iskalla fortfarande...märkligt! Jag satte ut örterna alldeles för tidigt tyvärr!
    Nä nu får våren komma tillbaks o bjuda på både sol och värme tack :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera