lördag 24 november 2018

Kottpynt




Igår kväll tänkte jag att idag blir en
 perfekt dag för lite julpyssel ute. 
Och så blev det. Ingen snö, men
sol och rimfrost räckte bra för lite inspiration. 
Tog några torra kottar
och lindade järntråd runt änden, 
sen fäste jag lite enris och  fröställningar
från torkad trebladsspira runtom.


Och till sist lite hampa snöre för att
dölja skaftet. Använder ju
helst  alltid  naturmaterial
till mina pyssel.


Prydnaderna hängde
jag sen upp med vanlig sytråd,
men man kan använda vilken tråd som helst.
Funderar på att kanske göra en mobil
av många kottar.



Blir man sugen på annat julpyssel
kan man gå och kika in till
 inspirerande bloggaren Isas trädgård
som gjort en länksamling
på just julpyssel!

Skön Helg!

4 kommentarer:

  1. Men så fint och kreativt - jätteroligt att du länkar !
    Blev jättesugen att testa att göra de fina hängena !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Hej Malin!
    Tack för tipset, har både tallkottar och grankottar, nu skall jag göra något av dem.
    Riktigt fint,
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  3. Så koselig! Og få en herlig pyssel å gjøre ute når været er så fint.
    Her i nord er det kommet bra med snø,så vi koser oss med det.
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvaraRadera
  4. Så himla sött med kottarna!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera