fredag 31 augusti 2018

Lite trögstartad djungelgurka




Djungelgurkan hade ingen bra start
i växthuset i våras . Den växte långsamt och
de små kartarna föll av vartefter,
 jag var fem före att kasta ut hela 
plantan.


Fick då tips om att öka gödslingen
 ordentligt, och då blev det fart på den.
Har fått klippa in den ordentligt nu
så att den inte tar över hela sidan
på växthuset.
Gurkorna började också hållas kvar
och växa till sig.


Tyvärr är de inte så speciellt söta 
och goda, utan nästan lite sura. 
Man borde kanske lägga in dem,
men sånt är jag så dålig på.
Men de är ju roliga
som prydnad också,
med sina fina mönster.

Skön helg!

3 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Min har vuxit och slingrat sig långa vägar, det blev inte många gurkor. Och smaken var inte i min smak heller.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Kul att testa nya saker men ibland blir det kanske inte som man trott. Fin är den i varje fall.
    Ha det fint
    Helene

    SvaraRadera
  3. Man måste testa! Näe min djungelgurka fick åka på komposten, det blev aldrig något...
    Knepig gurka det där!
    Kram från Titti

    SvaraRadera