fredag 29 september 2017

Dimma och sol




Vet inte när vi senast skulle ha haft så 
mycket dimma som vi haft denna vecka.
Önskar att jag hade haft ledigt
och möjlighet att ge mig ut 
för att föreviga precis varenda dag.
Nu fick jag dock nöja mig med 
ett tillfälle mitt i det magiska .


Ikväll kom solen fram igen och det blev
att dona en stund i trädgården .
Det blir så fort mörkt nu
så det känns som om man knappt hinner ut
förrän man får gå in igen.


Hann i alla fall tömma växthuset på de  
 sista växterna och tomatplantorna.
Torka  bords ytorna , sopa och dammsuga .
(Undrar om någon annan dammsuger i växthuset..? ;)...)
Men det är så enkelt att med en "grov dammsugare"
 få bort spindelnät, mull och växt skräp 
som samlats under sommaren.

Ännu ett steg i förberedelserna
inför vintern,.. (usch)..!




Ha nu en skön helg!

4 kommentarer:

  1. Så vackert. Dimma är magiskt.
    Ha en fin helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Malin!
    Det blev en riktigt fin bild. Har bara grovstädat i växthuset, får bli en riktig rengöring i vår, när allt börjar om på nytt.
    Ha en trevlig helg!
    Marika

    SvaraRadera
  3. Jag har också städat ur växthuset men skulle nog behövt en dammsugare :) Ja nu är det bara att gilla läget och ta sig an hösten...
    Ljuvliga bilder du bjuder på!
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  4. Dimman är verkligen magisk. Man skulle kunna fota hur mycket som helst. Jodå, här är en till som har grovdammsugare till växthuset och den används flitigt. Till och med vid denna årstiden lockar värmen innanför glasen otroliga mängder flugor och andra insekter som har en konstig förmåga att bli kvar och inte lyckas ta sig ut igen.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera