fredag 30 augusti 2019

Ommöblering och rum för dagbädd




Länge har jag velat ha en dagbädd
i växthuset , men en sån har bara inte
fått plats. För varje sommar hittills har det 
varit proppfullt med
alla möjliga och omöjliga tomater .
Men nu blev det dags.


Det gamla skåpet som stått uppefter
"träväggen" fick flytta till
ena långsidan av växthuset.
Så med lite ommöblering och 
minskning av några
hinkar med plantor så lyckades det.


Det är ingen stor bädd och ingen 
lyxvariant, men skön att slänga sig på.
 Den är gjord av en halverad lång lastpall,
som fått bräder runt, möbel ben och lite bets.
Trälådan under har fått nygamla hjul
så den är lätt att dra ut. Kudden som syns
 är sydd av en kökshandduk.
Allt behöver inte kosta, gillar återbruk!


Maken frågade dock när jag tänkt hinna
använda bädden? ;)...
Men faktum är att jag redan spenderat
flera timmar på den. Det är rätt avkopplande att
ligga där och filosofera och samtidigt 
 studera tomater underifrån..!

Skön helg!


2 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Så fint det blev, kan tänka mig att det är skönt att lägga sig ner en stund. Jag längtar till att få tömma ut mina krukor, så jag får mera utrymme. Allt eftersom tomaterna mognar, åker några krukor ut. Det har varit ett riktigt bra tomatår.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blev - det är härligt att ha en plats i växthuset att koppla av på !
    Vilka fantastiska tomater du har - hur får du dom så frodiga ?
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera