söndag 27 januari 2019

Trädgårdslängtan




Trädgårdslängtan är stark nu,
men tittar man ut ser det ut så här.
Vintrigare landskap får man leta efter...
Visst är det vackert jo,.. men våren
känns ju bara såå långt borta!


För att stilla längtan tittar jag på
gamla sommar bilder och planerar 
nya projekt! 
Framför växthuset ska det
möbleras om lite till våren.
(Fast det gör jag ändå nästan varje år...)


Har redan "loppat" ett  underrede
som håller på att få en ny borddskiva.
Jag vill ha ännu mera rum för krukor 
på utsidan av växthuset.
Bra att ha lite projekt att
fixa färdigt under vintern .


För när våren och sommarn
 väl kommer, då vill
  jag inte stå i garaget och greja,
 utan bara  bara vara ute.


5 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Det ser ungefär likadant ut här, vi har mer snö än vi brukar, och det snöar som bäst.
    Ser härligt ut vid ditt växthus, det får en att längta till varmare väder. Men det är riktigt vackert med ren vit snö, också.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvaraRadera
  2. Hej Malin!

    Jag försöker leva i nuet och vill inte se på vintern som en transportsträcka och nu finns tid att göra allt annat som inte hinns med under sommaren. Att planera nya projekt är väl en god idé och ger energi. Snart nog är det vår igen!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Det ser näsan lika dant ut här i sydvästra Sverige och mer snö ska det bli. Men det är kul att titta på förra årets bilder och planera vad man ska göra till våren. Man har ju en ny chans varje år.
    Ha det fint
    Helene

    SvaraRadera
  4. Her har det snødd i tre dager og det merkes. Nå går vi inn i februar med mye mer lys, og flere potter som skal sås. Liker godt å legge planer. Jeg lager "prøvebed" i snøen.
    Det er god trøst i fine sommerbilder.
    God natt! Anne

    SvaraRadera
  5. Ja nu vill man ha vår...jag är sååå trött på snöblask och kyla. Härliga bilder du visar och snart så får vi sätta fingrarna i jorden :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera