fredag 12 oktober 2018

Höstkrans och klematis i knopp




Aah,... åter en fredag, såå skönt!
Gav mig fort ut i skogen ikväll
för att varva ner efter
ännu en stressig jobbvecka. 
Hann njuta  av både  höstfärgerna, värmen
 och solen innan den gick ner.


Det finns inget mera avstressande ställe än skogen.
Som tur har jag nära dit, 
så jag  kan vistas där ofta.
Får jag dessutom samla lite ris
och binda en krans blir "njutfaktorn" stor.


Kransbindning och kalla fingrar 
brukar liksom höra till oktober.
I år är det dock annorlunda.
som det mesta för detta år...
Tror inte jag tidigare hängt upp
en krans den här tiden ,
brevid en klematis som ännu
 är grön och full med knoppar.


3 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg och vilken underbar krans! Hoppas jag hinner få en stund över till en höstkrans framöver...
    Nu tar vi helg!
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Jättevacker krans !!
    Vad har du bundit den av ? Enris ?
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Den är gjord av kråkbärs ris. Har inte använt det förut till just kransar, men det var överraskande
      trevligt och kompakt att jobba med! Håller sig dessutom grönt och fräscht länge!

      Radera