lördag 29 september 2018

Frost och lökfrossa



Så kom frosten då,
och tog med sig de sista
 blommande långkörarna.
Men så går vi ju in i oktober
och det mesta har ändå klarat sig länge.
Höstastern (ovan) är nästan den enda 
kvarblommande som klarade natten.


Har tillbringat dagen med
att plantera ner vårlökar.
Har under några veckor köpt
lite lökar här och där,
både i påsar och i lösvikt,
och sen samlat dem i garaget.
Plötsligt fanns där en hel del idag
när jag började ta ut dem!
 "Lökfrossan" slog tydligen till!...;)..








7 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Din aster har en vacker färg, min står i startgroparna, har inte slagit ut ännu. Trevligt att ha något som blommar framöver. Jag slog på stort i år, och gjorde en stor beställning av lökar, men nu skall de planteras också.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Jag hinner inte med! Mina olivträd står fortfarande ute! Näe i veckan får jag ta hand om mitt gröna, växthuset ska börja plockas ner och är jag stressad? Näe inte alls!! Ha ha!
    Ha en fin söndag nu...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Ja det är inte många överlevare kvar nu inte. Jag borde också få ner mina lökar... huh.. dehär dagarna och veckorna bara ruuuusar.
    /Kitty

    SvaraRadera
  4. Även här har frosten tagit det mesta. Höstaster och perenn krysantemum återstår. Kul med lökfrossa för att inte tala om all vårfägring.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Hei!
    Ja, nå har vi hatt flere frostnetter. De fleste sommerblomstene har takket for seg, men fremdeles blomstrer noen stauder. Aster synes jeg er veldig fint.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  6. Härligt med lökfrossa att njut av i vår !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  7. Ja nu tar frosten obönhörligt alla blommor. Hoppas du får en riktigt fin lökfrossa i vår.
    Ha det gott
    Helene

    SvaraRadera