lördag 16 april 2016

Tomhänt hem, Not




Blev en tur till grannstaden idag, och 
denhär årstiden är det svårt att åka till
vårens öppnade plantbutiker och
komma hem tomhänt.
Det händer liksom inte...


Söta Rosenbräckan "Peter Pan"
och gråa lerkrukor
behövde jag tydligen...


Samt  den vita bräcka varianten också fast 
jag nog har den från förr.
Köpte också hem kalk till våran mossiga gräsmatta.
Så nu blir det kalkning lagom till 
nattens utlovade regn.


Dessutom hittade jag också rostiga tunnan som 
jag faktiskt velat ha och så klart behövde!..
Har sett dem på flera ställen , men de skiljer
hutlöst i pris. Den här passade min börs,
och hade tur för det fanns endast ett fåtal kvar.

Skön Helg! 



3 kommentarer:

  1. Nej det går nog inte. Saxifraga hade min Farmor i sin trädgård, har försökt få dem att trivas, det lyckas sådär. Men de är söta. Snygg kruka och tunna.
    Ha det fint i helgen / Marika

    SvaraRadera
  2. Jo minsann det skulle allt behövas ett par Guldbyxor som i sagan när man går på såna ställen Hihi. Härliga saker du fick med hem speciellt tunnan. Den ger habegär här hos mig.
    Ha det gott och njut av dina fina blommor.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Oj, den plåttunnan sko jag å vila ha!! Saxifragorna är söta att ha i krukor.
    /Kitty

    SvaraRadera