onsdag 23 mars 2016

Påskpynt

Tema  `Inför Påsken`

                                                                                I samarbete med Huiskula)                                

Till påsk pyntar jag ganska sparsamt och enkelt,
men lite pärlhyacinter brukar det oftast bli,
och i år blev det blåa.

 

Lite egna tillverkade pappers ägg
och några fjädrar


mera än så behövs inte för att få
påskstämning.


Gult hör absolut inte till min favoritfärg
men kör till, det är ju påsk bara en 
gång om året.


Stora maffiga papegojtulpaner
är ändå rätt häftiga, och de piggar ju upp minsann.


Kika in på Drömgården där hittar du 
flera inlägg `Inför Påsken`!


Glad Påsk!
Hyvää Pääsiäistä!

3 kommentarer:

  1. Det är så snyggt med lökväxter i glasburkar. Papergojtulpaner gillar jag, de är på något vis så maffiga. Riktigt påskigt/vårigt i mina ögon, även om det är den diskreta varianten. Precis min smak!
    Roligt att du hakade på i temat! :)
    /Kitty

    SvaraRadera
  2. Visst är det snyggt med dina färger också, har försökt många gånger att få det så där men jag saknar mina gamla saker och då åker de fram.Undrar hur många påskliljor i gult det säljs till alla dom som inte gillar gult hihi. Det är många som du som inte gillar det men tänk till Påsk som du säger så hör det till
    Ha en jättefin Påsk
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Riktigt fina dekorationer. Oftast är det enkla finast.
    Ha det fint!
    Marika

    SvaraRadera